
Obecny prezydent Katowic postanowił zrobić niespodziankę mieszkańcom Piotrowic, Kostuchny i Zarzecza w postaci nowej linii autobusowej. W dniu 15.11.2010 KZK GOP uruchomi nowe połączenie komunikacyjne – nr 937.
Linia będzie obsługiwana popularnymi minibusami tak aby hałas i spaliny nie przeszkadzały mieszkańcom przydrożnych posesji. Dokładny przebieg trasy nie został jeszcze podany, jedynie nazwy przystanków, które odczytałem z tablicy informacyjnej:
od Owsiana Pętla – Pstrągowa- Wędkarska- Jesiotra- Szarotek- Szarotek Boisko- Azalii- Kaczeńców- Bukszpanowa Kaplica- Działowa- Wojska Polskiego- Skrzyżowanie- Fabryka Maszyn Famur- Ochojec Lechicka- do Brynów Pętla.
Z nieoficjalnych informacji i własnych obserwacji autobus ten może poruszać się następującą trasą:
„Brynów Kościuszki”–> „Ochojec Lechicka”–>”Piotrowice Fabryka Maszyn” –> „Piotrowice Fabryka Maszyn” –> „Piotrowice Skrzyżowanie” (stanowisko dla linii 11) –> następnie ulicą Wilczewskiego –> Bukszpanowa przy której będzie znajdować się przystanek „Piotrowice Kaplica” –> Słonecznikowa –> Kamieńska –> Pstrągowa –> I końcowy przystanek przy skrzyżowaniu Owsianej z Kościuszki. Z powrotem taka sama droga.
Rozkład jazdy specjalnie powiększyłem, żeby ludzie mogli się z nim zapoznać. Do tego zdjęcie z przystanku „Azalii” na ulicy Słonecznikowej. Takie połączenie znacznie usprawni poruszanie się po naszych dzielnicach.
Piotr Urbanek
No i super
na zimę mam jak znalazł zamiast przedzierać się Hortensji na stacje ;)) i później przesiadka na tramwaj 
ale szkoda ze wybory nie są co miesiąc ;)))
Rozkład jazdy
Szkoda, że dojeżdża tylko do pętli na Brynowie:( Ale i tak jest postęp!
@kate dalej bez sensu – bo to multiplikowanie korkow
wystarczy do przesiadki na 6/16 – tylko zeby tramwaj mial priorytet na swiatlach to by bajka byla
TŚ ogłosiły przetarg na system sygnalizacji świetlnej dający priorytet tramwajom na odcinku Rynek- pętla Zawodzie więc może kiedyś na południe to dojdzie. Z drugiej strony tramwaje na odcinku Rynek-Brynów nie tracą aż tak dużo czasu na światłach oczywiście denerwujący jest postój na światłach wzdłuż Ptasiego Osiedla gdzie przejadą 2 samochody a tramwaj stoi i stoi ale nie uderza to aż tak bardzo w czas przejazdu
Wszystko by było ok, gdyby można było ten sam bilet wykorzystać, bo 5,20 zł za dojazd do centrum to trochę dużo:(
To fakt ale zawsze możesz czasówkę użyć za 4 zł. Dla osób z biletami miesięcznymi itd. to naprawdę fajna propozycja KZK GOP-u. Tylko żeby te busy nie były za małe.
O kwestii wózka do busika nie wspomnę ale jak pomyśle o szerokości drogi na Zarzeczu to myślę ze solaris tam by się nie zmieścił – te busiki to pewnie iveco 20-tki albo cus
nie widziałem info o przetargu
Co do taboru to to nie jest wina KZK GOP tylko właśnie ulic. Jestem ciekaw co zrobią jak ta linia okaże się strzałem w dziesiątkę… może zwiększą kursowanie albo będą kursować autobusy 10 metrowe…
Udało mi się dziś zobaczyć, co jeździ na linii. To wysokie minibusy, ten który widziałem nie miał okien z boku.
spojrzałem na skomunikowanie wg rozkładu z tramwajami na pętli – teoria wygląda super – 7:46 na pętli, 7:47 odjeżdża 6tka
– nawet jeśli będzie czekała na pasażerów (w co niestety wątpię) to w centrum miasta jestem 8:09 i co? obecnie do pracy jadę flirtem 7:58 (z domu 7:40) i jestem w biurze mniej więcej 8:25 (zaczynam 8:30
) za 3zł (nie liczę miesięcznego) a tu za 4zł muszę wyjechać 7:32 (z domu 7:25) i jestem 8:10 na rondzie…… kurcze ktoś nie pomyślał że ludzie zaczynają pracę raczej w okolicach pełnej godziny lub :30 a nie 15/45 (podobnie jak w poprzednim rozkładzie flirtów Z centrum – teraz porawili i będą 15/45 odjazd
)
Ten autobus powstaje tylko i wyłacznie dlatego że dworzec będzie zamykany i muszą jak najbardziej komunikacje dać na pętle brynowską… to nie prezent od oszuka!
@jerry – nie wydaje mi się
– na pana oszuka nie zagłosuję choćby mi ruchomy chodnik wybudował do aquapaku na brynowie (haha) – ale jednak myślę, że to wyborcza kiełbasa jego dzieła – bo tą trasą NIGDY nic nie jeździło i na zarzeczu jako takim nigdy nie było chyba komunikacji publicznej – to prędzej bym się spodziewał że 37 by jeździł do pętli w brynowie niż że 937 stworzą jesliby to miało byc związane z budową hipermarketu na Szewczyka 
Szybki transport, lecz trochę drogo wychodzi dojazd do centrum 5,20 zł .hmm
@Katarzynka wczoraj testowałem – nie 5,20 tylko 4
(bilet godzinny)
i teraz….. jak zwykle wszytsko z d… strony w KZK GOP (choć nie do końca
)
uciekł mi tramwaj (logicznie myśląc) skomunikowny z busikiem, ale na szczęście na dworcu PKP podjechało 689 – z rozkłądu wynika, że na pętli będzie ~18:00 – 3 minuty wystarczą na przesiadkę – korki bla bla i już byłem pewien, że się nei uda – a tu niespodzianka 689 zatrzymało się nie tylko po „prawej stronie” pętli ale także za wiaduktem (naprzeciwko przystanku 937) – w biegu do busika – uff udało się
i teraz najlepsze…. (bo do tej pory wszystko OK) – pytam kierowcy czy buski jest skomunikowany z 689 albo przynajmniej z tramwajem – NIE po prostu szczęście że 18:03 była jak mnie zobaczył i łaskawie poczekał (szacun)
masakra po prostu – takt 40 minut i 0 skomunikowania z czymkolwiek – linia samopas z konca swiata na petle na koncu swiata
a przy okazji w busiku 6 osób w tym 4 wysiadały na Wilczewskiego – linia serio ma potencjał
Jeździ prawie w tych samych godzinach, co 11. Wolałbym na zmianę.
Kolega Rangerek mówi wszędzie coś innego. Na forum wpk napisał że owszem było 6 osób ale o godzinie 18:30. O tej godzinie to dobry wynik zwłaszcza, że w busiku jest 20 miejsc
Skomunikowanie istnieje i już przytaczam przykładowe zestawienie jednego z użytkownika forum WPK 
– 937 (przyjazd) 7:06 —> T16 (odjazd) 7:09, – 3 min
– 937 (p) 10:26—> T6 (o) 10:32- 6 min
– 937 (p) 13:46—> T6 (o) 13:47- 1 min
– 937 (p) 16:26—> T6 (o) 16:32- 6 min
– 937 (p) 21:35—> T6 (o) 21:45- 10 min
Ja rozumiem Rangerku, że postawili Ci przystanek pod domem no ale cóż świat idzie do przodu, nie musisz się wszędzie wyżalać. Nie wiem jaki masz cel w zniechęcaniu ludzi ale jak chcesz to już robić to mów prawdę
Jechałem parę razy i o 15 też było max 6 osób
Ja jeżdżę rano i jest ful… a wgl ile ta linia ma dni?? Aż 3 xD
Dzisiaj tylko 2 miejsca wolne rano były
Fajnie tylko, że 937 i 11 wspólnie obsługują aż dwa przystanki ( z czego jeden końcowy dla 937) więc nie tworzą sobie konkurencji. 937 nie jest biską tylko linią która ma za zadanie obsługiwać rejony w których do najbliższego przystanku było 2/3km (Zarzecze, Podlesie, część Piotrowic). Ale tak patrzę w rozkłady i nie do końca jest prawdą co mówisz. Rzeczywiście na Brynowie w stronę Piotrowic nie ma zbyt dużo różnicy w dni robocze od 2min do 10min (ale linie są przeznaczone dla mieszkańców kompletnie innych części Piotrowic i czas przejazdu jest inny) ale za to w wolne jest pięknie bo 11 odjeżdża 16 min po pełnej 937 38min po więc to zapełnia lukę
A w stronę Brynowa na przystanku „Piotrowice Skrzyżowanie” odjazdu są już w kompletnie innych godzinach 
Niekoniecznie. Jak ktoś mieszka w pobliżu pętli w Piotrowicach, to równie dobrze może sobie podejść do Wilczewskiego i jechać 937. Tyle że 11 odjeżdża np. 7.57, a busik 2 minuty wcześniej i jest to trochę bez sensu. Dużo większy byłby pożytek, gdyby jeździły w odstępie minimalnie 5 min, tak, żeby dało się przejść awaryjnie na drugi przystanek.
@dyziulexsi chyba mnie nie zrozumiałeś
– jak dla mnie 6 osób o 18 to ZAJEBISTY wynik na linię która jeździ od 4 dni
nie wiem gdzie napisałem i tu i na wpk że źle że ta linia jest – jestem zachwycony że jest tylko wkurza brak skomunikowań
jeszcze jedno – skomunikowania „w naszej świadomości” to żadne skomunikowania bo motorniczy/kierowca busika nie poczekają i co wtedy?
i w kierunku DO centrum oki masz kilka możliwości ale w kierunku Z już nie bardzo
@Pawel pamiętaj ze 11 ma dłuższa trasę a że się w paru miejscach pokrywa
cóż
A co do frekwencji – fantastycznie
może za jakiś czas wprowadza częstszy takt np 30 w godzinach szczytu – liczę ze cześć ludzi przerzuci się na ten transport jak tylko zauważą że jest
No trzeba przyznać, że 937 się przyjęło. Już kilka razy musiałem stać bo nie było wolnych miejsc siedzących.
P.s. Ale kultura na tej linii jest zaskakująca zawsze jest „Dzień dobry” itd:) Wgl. autobusy zawsze są na czas (nie mówię tu o sytuacjach wynikających z natężenia ruchu przy famurze.).
Szkoda tylko, że ten sam bilet nie uprawnia do jazdy tramwajem jak np przy autobusie 688.
Witam! Codziennie jeżdżę linią 937. Ostatnio odnoszę wrażenie, że „nasze” IVECA zaczynają być niewystarczające pod względem miejsc. Nie mówię tutaj przez pryzmat jednej godziny bo w tygodniu podróżuję o różnych porach i bardzo często kierowca musi odmawiać przejazdu następnym osobą gdyż fizycznie nie ma już miejsc
Kierowcy w rozmowie sami podkreślają, że jest za mało miejsca na wielu kursach. Tak więc widzę dwa rozwiązania tego problemu. 1) Zwiększenie częstotliwości w godzinach szczytu do 30 minut. 2) W kolejnym przetargu wymagać autobusu jak Solaris Alpino, 9 itd. Co o tym sądzicie? 
Jak podoba się zmiana trasy oraz przewoźnika? Jak dla mnie jest to duży postęp
Co sądzicie o tym, żeby dokonać małej modyfikacji trasy 937? Od „Bukszpanowa Kaplica” w kierunku Zarzecza busik mógłby skręcać w lewo w Stabika, tam zaraz po skręcie przystanek w zamian za „Podlesie Kaczeńców”, potem następny gdzieś w górze Stabika, na skrzyżowaniu w prawo w Armii Krajowej i główną drogą na Zarzecze do „Szarotek Boisko” i dalej tak jak dotychczas na Owsianą. Analogicznie w kierunku przeciwnym. Myślę że miałoby to bardzo wiele zalet, między innymi skomunikowanie Stabika, a mieszkańcy korzystający z przystanków na Słonecznikowej bez problemu mogliby skorzystać z możliwego nowego przystanku w dole Stabika, czy tez z „Podlesie Dworzec PKP”.